Sunt liber, deci nedumerit (3)


Concepţia Străjerilor, împinşi puternic din spate de Iosif Ţon, despre duhurile necurate este că ele îşi fac repede culcuş în viaţa omului, chiar credincios fiind, în cazul în care păcătuieşte şi nu îşi rezolvă la timp problema. Vorbim de un determinism aproape, de o lege tip cauză-efect.

Întrebare:

Cum se face că nu prea auzim despre demoni printre fariseii şi cărturarii din vremea Domnului Isus? Dacă erau aşa de păcătoşi precum îi prezintă Mântuitorul în realitate, de ce nu găsim între ei profanatori de morminte, strâmbi, muţi, surzi şi alţi „posedaţi” ca aceştia?

Sau poate se confruntau doar cu alergii la gluten?

6 gânduri despre “Sunt liber, deci nedumerit (3)

      1. „Cum se face că nu prea auzim despre demoni printre fariseii şi cărturarii din vremea Domnului Isus? Dacă erau aşa de păcătoşi precum îi prezintă Mântuitorul în realitate, de ce nu găsim între ei profanatori de morminte, strâmbi, muţi, surzi şi alţi “posedaţi” ca aceştia?”

        Dyo, tu folosesti aici un argument al ‘tacerii’, adica incerci sa iti formezi o argumentatie/doctrina/teologie pe ceaa ce Biblia nu spune. Lucrul asta nu se face insa. Biblia nu ne spune spre exemplu daca Petru a avut sau nu copii dar nu putem trage concluzia ca nu a avut. Argumentul tacerii il folosesc si crestinii dupa vanghelie ‘tudoristi’ care isi boteaza copii de mici. Ei folosesc versetul: „Corneliu si toata casa lui au fost botezati”. De aici ei extrapoleaza ca si copii din familie, inclusiv cei mici au fost botezati. Dar Biblia pastreaza tacere in cazul asta, nu spune daca si copii au fost botezati sau daca existau copii in familia respectiva.Daca ne uitam insa la Noul Testament in ansamblu vedem ca botezul este inseparabil de credinta, deci nu e biblic ca un copil de cateva luni sa fie botezat.
        Exact acelasi lucru cu argumentul tau. Faptul ca nu este relatat in paginile bibliei vre-o vindecare sau elibeare de demoni a unui fariseu sau carturar asta nu inseamna ca nu erau posedati de duhuri rele. Din contra: Chiar Isus le spune: „Voi aveti de tata pe Diavolul”. In al doilea rand, este foarte posibil ca sa fi fost eliberari de demoni si din randul carturarlor si fariseilor dar sa nu fie trecute in Biblie. Sa nu uitam ce a spus Ioan: daca ar fi sa se scrie cate minuni a facut Isus, nu ar incapea in toate cartile … (citat din memorie). E clar ca Isus a facut cu mult mai multe minuni decat sunt relatate in Biblie.
        Este insa foarte posibil ca Isus chiar sa nu fi facut nici o minune in randul carturarilor si fariseilor. Intr-un loc se spune „Isus nu a facut nici o minune in locul ala din cauza necredintei lor”. Asta se poate interpreta in 2 moduri: nu aveau credinta ca Isus poate sa vindece sau erau atat de impietriti incat chiar daca Isus ar fi facut o gramada de minuni in mijlocul lor, tot nu ar fi crezut in El. Fariseii si cartuarii stiam bine de toate minunile lui Isus, si nu au fost putine. Cum au reactionat ei? S-au hotarat sa il omoare petru ca se temeau ca lumea va merge dupa Isus si ei isi vor pierde pozitiile de influienta/scaunul/jobul/privilegiile (la fel ca unii patriarhi baptisti astazi). Este evident ca ei nu erau dispusi sa creada si sa il accepte pe Isus indiferent de cate minuni ar fi facut printre ei. Asa ca este foarte posibil ca Isus sa nu fi facut minuni printre ei chiar daca ei erau stapaniti de duhuri rele. Si erau stapaniti de duhuri rele de seama ce l-au omorat pe Isus in pofida faptului ca a dovedit prin viata si minunile lui ca este Dumnezeu intrupat.

  1. Eugen, adesea se pot intelege multe din Scriptura nu numai din ce spune ea, ci si din ce nu spune. De pilda, pentru Beni Faragau faptul ca satana nu este deloc amintit deloc in prezentarea Evangheliei (decat odata prin utltimele versete ) din Romani, este deja un mesaj important in sine.
    Revenind la intrebarea mea, din cate am citit, se pare ca posesiunile deonice evidentiabile prin manifestari ciudate proliferau in popor, nu in tagma capetelor luminate ale vremii, motiv pentru care un medic ar putea sa ofere foarte rapid explicatii de aceasta natura pentru problema ( saracia a fost intotdeauna un mediu propice pentru cuibarirea unor malformatii, deviatii neuropshihice si astfel de blesteme, mai multe decat erau ele prezente intre cei instariti ).
    Paradoxul este, ca sa complic putin lucrurile, ca in timp ce demonii fugeau de Domnul Isus pe sapte carari, fariseii si carturarii Il infruntau fara cea mai mica teama … Hm … lucrurile sunt ceva mai complexe …
    Daca citesti postarea in care expun opiniile lui Plesu despre demoni, se intrezareste acolo un posibil raspuns la intrebare.

  2. Pace frate,
    Va citesc cu placere ,informatiile de pe acest blog. Va vad un credincios cu orizonturi largi ,si asta e bine ,mai ales ca sunteti ancorat bine in Scripturi.
    Eu , va marturisesc ca fac parte din Biserica Evanghelica Romana (tudoristi).
    Batranii nostri ,Tudor Popescu si Dumitru Cornilescu,ne-a sfatuit sa nu intram in polemici fara rost cu alti credinciosi din alte biserici ,dar „sa dam oricui ne cere socoteala de nadejdea care care e in noi ,dar cu blandete si teama”.
    Va scriu aceste randuri din doua motive :
    1. Modul de intelegere al Scripturii.
    Am fost invatati de parintii nostrii spirituali ,amintiti mai sus,ca „toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu …”.Dar EL ,nu a vorbit cu toata lumea la fel.Una a vorbit cu evreii,altfel cu Neamurile si altfel cu Biserica .De la aceasta premiza trebuie sa plecam .Altfel luam ce ne convine di Vechiul Testament ,Iar Noul testament il interpretam dupa bunul plac.Astfel V.T. se intelege prin prisma N. T,pentru ca in V. T. Dumnezeu a vorbit in mod direct poporului Israel.Bisericii i-a vorbit in mod direct in N. T. Altfel ce facem cu Sabatul, circumcizia ,si cum vom intelege cartile Exod ,Levitic ,etc.Totul intelegem prin Noul T. (Stanca era Hristos.1 Cor. 10 ) ca sa dau un singur exemplu.
    Deeacea noi nu acceptam multe di modul de inchinare modern ( carismatic) pentru ca ei vin cu argumente directe din V. T. Asa era modul de inchinare la evrei .E adevarat ca „mantuirea vine de la iudei”,dar asta nu inseamna ca trebuie sa le imbracam si hainele.
    Intram in N. T. .Aici avem Evangheliile ,Faptele Apostolilor si Epistolele.In Evanghelii Domnul Isus ,e adevarat ,auditoriul era format exclusiv din evrei . Multe din Evanghelii ii privesc in primul rand pe ei. Aici ii dau dreptate fr. Beni Faragau.In Fapte ,apostolii ne-au aratat cum au pus ei in practica invataturile Domnului Isus.In cap.2:42 ,avem cheia.”Ei staruiau in invatatura apostolilor”. Nu avem voie sa interpretam dupa bunul plac invataturile Evangheliilor .Domnul a randuit ca apostolii sa mearga in toata lumea si sa invete pe ucenici.Altfel ce facem cu taierea miinilor ,a picioarelor ,scoaterea ochilor ,atunci cand pacatuim cu aceste madulare. Apostolii ne-au „tradus ca e vorba de firea pamanteasc .” Omorati madularele voastre care sunt pe pamant ,curvia, necuratia,patima,pofta rea,etc…”Coloseni 3:5.
    Deeacea nu putem sa ii dau dreptate fr. Iosif Ton ,un credincios dealtfel respectabil, care spune ca a descoperit o nouo teologie bazata pe Evanghelii. Asta inseamna sa ocolim calea trasata de Domnul nostru .El a venit din Ceruri ,ne-a vestit Evanghelia ,dar ca sa-o putem intelege ,trebuie sa ne supunem apostolilor.Daca vom gandi asa ,zic eu, se rezolva problema cu cesationistii si necesationistii.A ca Domnul ne poate descoperii ce ni se va intampla sau nu ,asta ramane la latitudinea lui Dumnezeu. E vorba de Suveranitatea lui Dumnezeu si trairea noastra prin credinta Si nu prin vedere .Asa era pe vremea V. T. .In N. T. se traieste prin credinta si ascultare oarba de Domnul.
    2. Acum intru in alta problema ,ridicata de fr. Eugen,si anume botezul copiilor mici.E biblic. Marii Reformatori : Martin Luter, Calvin,Zwingli si reformatorii romani ,amintiti la inceput, toti au pastrat botezul copiilor mici .Adica au dat laoparte din catolicism ,respectiv din ortodoxism, tot ce nu era potrivit cu Scriptura.Si bis. catolica si cea ortodoxa su la baza doctrina Trinitatii ,( ex. Crezul Ortodox) nu le putem arunca la gunoi. De ce am face asta cu botezul copiilor.Revenim la Scriptura. Domnul ne-a vorbit ca trebuie sa ne botezam ,iar apostolii ne-au aratat cum se face. Ei au botezat case intregi ,si au adaugat „vei fi mantuit tu si casa ta” . Ce problema de credinta e mai mare ,vorba fr. Eugen, decat ca pui copilasul in Bratele Dumnezeirii ,cu credinta ca atunci cand va fii mare ,se va intoarce la Dumnezeu.Apostolii ,leaga botezul de casa, de familie.
    Doua instituitii a creat Dumnezeu ,pe pamant.Familia (Geneza 2:24) si Biserica (Matei 16:18)In familie ,barbatul e cel randuit de Dumnezeu sa conduca ,iar in Biserica, tot El, a randuit apostolii (Efes 4:12).Asa au procedat apostolii ,asa s-a continuat de-a lungul veacurilor ,asa facem si noi. E adevarat ,Dumnezeu face lucrurile in mod desavarsit ,dar omul are tendinta sa perverteasca Lucrarea Domnului.Asa s-a ajuns si cu botezul in apa ,pe deoparte se spune ca e o taina ,prin care Dumnezeu face anumite lucruri mistice (ortodoxie,catolocism) ,dar si la neoprotestanti a devenit un ritual de intrare in biserica.Asa s-a ajuns ca un crestin ,daca trece de la baptisti la penticostali ,dupa care considera ca la aventisti e mai bine ,omul respectiv e botezat in fiecare biserica prin care trece.
    Poate vi se pare socant ,dar in Biserica Evanghelica Romana se recunoaste botezul in apa facut in biserica in care s-a botezat prima oara ,fie la ortodoxi,catolici sau neoprotestanti . „Este un singur botez…”.Nu am vazut pe niciun baptist care a trecut de la ortodoxism , ca a refacut nunta ,pentru ca preotul ortodox nu era credincios ,si in consecinta in fata lui Dumnezeu nu e valabila.Asa e si cu botezul ,e un act public ,un simbol .Adevarata insemnatate e Nastera din Nou, Botezul cu Duhul Sfant.
    V-am scris aceste lucruri ,ca sa se stie ,pentru ca biserica noastra e mult blamata de celelalte culte neoprotestante din cauza necunoasterii.

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s