Nu contează cum mi-e comentariul, important e cât mă pocăiesc …


În atacul său la baionetă împotriva fenomenului Peniel, unul despre care până acum nu auzisem decât lucruri bune, Cristian Ionescu ne readuce aminte un savuros Comunicat al Conducerii Cultului Penticostal datând de prin 2007. Pastorii liberali se pare că s-au distrat pe seama lui. Au avut şi de ce, după părerea mea.

Comunicatul exprimă o preocupare legată de eliminarea diferenţelor “dintre credincioşii penticostali şi oamenii fireşti”. Diferenţa însă nu este văzută în omul lăuntric, în prezenţa unor calităţi precum dragoste, bucurie, pace, bunătate, răbdare, înfrânare etc ci în chestiuni de aspect exterior. Au şi de ce să privească lucrurile în acest fel: e mult mai uşor să impui o ţinută pocăiască decât să ucenicizezi nişte tineri care să calce cu credincioşie pe urmele Mântuitorului lor.

Problema mea este alta acum: în timp ce există o diferenţă între ceea ce s-a văzut în cele două clipuri de la Peniel 2011 şi modul de comportare cerut de la tinerii noştri pocăiţi, se pare că nu deranjează deloc faptul că s-au cam anulat diferenţele între felul în care comentează pocăiţii pe blog, şi felul în care o fac cei fireşti!

Nici dragoste, nici pace, nici bunătate, nici răbdare, nici înfrânare nu se văd în comentariile de la postarea incendiară a lui Cristian Ionescu în care numeşte Penielul “festival al satanei”. Probabil că au fustele la lungimea standard, tricouri sau bluze fără imagini, şi frizuri corecte, ne-excentrice dar … ce folos? Probabil că nu poartă verighete, deşi sunt căsătoriţi (dacă aşa a hotărât comitetul …). Nu aplaudă într-o sală de spectacol, în caz că s-au rătăcit cumva în vreuna. Au, în exterior, cam tot ce le trebuie pentru a fi buni pensticostali. Un singur lucru le lipseşte: conduita unei decente comunicări pe bloguri şi forumuri.

Mare brânză! Parcă mai contează? Penielul tre’ să moară!

Pe el, oameni buni!

Fapt divers:  Nu lipsesc şi anumite accente de umor involuntar din partea autorilor comunicatului. Citiţi, de pildă, următoarea formulare:

“Nu sunt cuvenite decolteurile largi sau adânci şi hainele transparente care expun părţi sau care pun în evidenţă formele atrăgătoare ale trupului.”

Se afirmă, aşadar, candid, existenţa unor forme atrăgătoare ale trupului. Nu vă e ruşine? Mai sunt şi tineri care citesc astfel de comunicate …  (sugestie: ce ziceţi de „provocatoare”, în loc de „atrăgătoare”)

Săracii pocăiţi, i-a pedepsit Domnul cu forme atrăgătoare. Mai bine îi făcea urâţi şi neaspectuoşi, pentru ca diferenţa dintre ei şi oamenii fireşti să fie completă …

28 de comentarii

  1. Ioan C., Alin Cristea, Mihai: multumesc pt observatie; am corectat greseala.
    Dupa o zi care pentru mine a inceput de la cinci dimineata … ma cert si cu limba romana. Sper sa-mi treaca 🙂

  2. Deci
    Eu zic
    Hainele să fie transparente dar să nu expună formele
    sau
    Hainele să nu expună formele ci doar conținutul
    sau
    Formele să nu fie atrăgătoare
    sau
    Formele atrăgătoare să nu fie ale trupului

    Să se revizuiască. Primesc.

    1. Formele atragatoare exista.
      Inseamna ca si noi existam …
      Exista un nebanuit potential de reflectie carteziana plecand numai de la acea fraza a comunicatului … 😉

  3. S-a intamplat odata prin Banat la o biserica penticostala ‘nu e important localitatea si numele(cand de serviciu fiind impreuna cu pastorul) a intrat in biserica o persoana la vreo 50,60 de ani si pastorul de la amvon remarcand-o m-a trimis sa o intreb daca se intrebuinteaza la Cuvant.Omul s-a oferit bucuros ,iar ce s- a intamplat apoi e ceva din Peniel dar in vorbe,nu in mimica .Omul era de prin partile Constantei ,zona litoralului si cand a inceput a descrie ce vede el pe litoral vara sincer nu-mi pot permite nici sa redau aici cuvintele lui,dar pastorul linga mine fiind in spatele lui paralizase” figurativ” i-mi tot spunea mie ,ce facem?cum i-l oprim?

  4. Fiindca comentariile sunt limitate ,vrea sa finalizez aici ideea din inainte .Oriunde si oricand si la oricine pot aparea incidente sau accidente de orice fel ,dupa mine cererea iertarii si mai important acordarea ei este esentialul.A crede ca esti justitiarul celor ce vor intra in imparatie dupa criterile cutare sau cutare este nepermis.Fie ca afurisesti membri altui „Cult” cu atat mai mult membri propriului Cult, tot de acelasi fel esti

  5. Fiindca comentariul este limitat nu a avut o finalitate revin cu o precizare.Oriunde si oricui si oricand pot aparea incidente sau accidente de felul celui de la Peniel sau altfel,important este a le asuma cere iertare ,oferit iertare si intelegere.A ne crede justitiari intrarilor in imparatia lui Dumnezeu pt.persoanele care nu apartin cultului tau sau mai rau chiar pt cei care-i slujesti este total gresit si o atitudine de felul acesta ar trebuii sa lipseasca cu desavarsire oricarui „pastor”fie el penticostal, baptist sau oricare forma de cult ar servi.

  6. ce nevoie mai e de botezul cu duhul sfint cind hainele spun ca suntem ok? chiar o vorbire in limbi paleste pe linga o frizura conform regulamentului. toate astea ma duc cu gindul la perioada comunista cind militienii fara liceu dar cu doua table pe umeri tundeau pletosii, arestau mini jupele si taiau cu foarfeca pantalonii evazati ca nu se conformau materialismului dialectic. era cikă duhul comunismului victorios la orase si sate.

  7. un sfat celor cu mai putina aplecare spre istoria biserici dar cu multe false preocupari spirituale: la 14 iunie 1966 papa Paul VI aboleste Index Librorum Prohibitorum („Lista Cartilor Prohibite”), prima versiune fiind publicata de papa Paul IV in 1559, s-a spus ca promulgarea Indexului a markat „un punct de cotitura in ceea ce priveste libertatea investigatiei” in lumea catolica world. editia finala (a 20-a) a aparut in 1948.

  8. Da ,intradevar ,subiectele,mesajele si expresiile folosite si rostite de un pastor trebuie sa fie drese bine cu sare si sa reflecte mesajul domnului Isus Hristos ,alaturi de viata traita!!!Altfel lucrurile ajung sa se deruleze dupa cum apar!!!Si apostolul Iacov prin epistola sa capitolul 3 ne ajuta sa intelegem acest lucru !Si ne dezvaluie calitatea intelepciunii pe care o persoana o detine!!!Si sa nu uitam ce scrie in capitolul 4;” De unde vin luptele şi certurile între voi? Nu vin oare din poftele voastre, cari se luptă în mădularele voastre?…..5Credeţi că degeaba vorbeşte Scriptura? Duhul, pe care L -a pus Dumnezeu să locuiască în noi, ne vrea cu gelozie pentru Sine.
    6Dar, în schimb, ne dă un har şi mai mare. De aceea zice Scriptura: ,,Dumnezeu stă împotriva celor mîndri, dar dă har celor smeriţi.„
    7Supuneţi-vă dar lui Dumnezeu. Împotriviţi-vă diavolului, şi el va fugi dela voi.
    8Apropiaţi-vă de Dumnezeu, şi El Se va apropia de voi. Curăţiţi-vă mînile, păcătoşilor; curăţiţi-vă inima, oameni cu inima împărţită!…..10Smeriţi-vă înaintea Domnului, şi El vă va înălţa.”
    Eu cred ca fratele nostru pastor Cristian Ionescu ar trebui sa se smereasca si inainte de a cataloga pe cineva si a scrie ce scrie ar trebui sa -si revizuiasca atitudinea si personalitatea ,iar mesajele sale ar deveni altfel si ar intelege in ce consta puterea smereniei!!!Ce scriu sint lucruri adevarate fiinca ne cunoastem foarte bine si mesajele sint pentru a ajunge la o adevarata traire si pocainta!!!Un frate ,mereu doreste ca cel drag sa fie salvat si sa iasa din starea de pacat !!Din pretentie sa ajunga la traire si pentru Biserica sa fie un exemplu fiinca in faptele ap.capitolul 20 este scris;”28Luaţi seama dar la voi înşivă şi la toată turma peste care v’a pus Duhul Sfînt episcopi (Sau: priveghetori.), ca să păstoriţi Biserica Domnului, pe care a cîştigat -o cu însuş sîngele Său.”Deci orice pastor trebuie sa ishi inteleaga bine slujba si atributia atit prin vorbire ,chit ,traire si afectiune.Fiinca este scris;”..cine ştie să facă bine şi nu face, săvîrşeşte un păcat”.

  9. Dragi toti

    Cand am citit acest articol, si cand am vazut cum se inrosesc blogurile ca otelul topit in mana forjerului, pe moment am tins ca sa cred ca cineva s-a divortat la Peniel, sau cineva a murit pe scena la Peniel. La urma am vazut ca nu-I nimic asa de grav, ci doar ca cineva a dansat. Dragi, frati care vedeti doar contra, nu va face-ti probleme de generatie tanara deloc, pentru ca asa cum Dumnezeu v-a calauzit pe voi mai in varsta, atunci cand la randul vostru ati comentat ca bunici si strabunici vostri sunt niste fosile inapoiate, care nu va inteleg, tot asa, acelasi Dumnezeu are grija si de ei.
    Dragostea lor aprinsa pentru Dumnezeu, este mai mare si mai sincera decat o au multi dintre cei in varsta in orce circunstanta sau nivel. Ei tinerii, asa cum sunt ( chiar asa cun sunt ) isi manifesta dragostea sincera fata de Dumnezeu. Din ei Dumnezeu isi va scoate noua generatie de pastori, evanghelisti, profeti si predicatori. Harul pregatit pentru ei este cu mult mai mare si mai divers, poate care voi nu l-ati avut niciodata, si nu l-ati inteles niciodata. Biblia spunde ca Dumnezeu la gasit pe Noe neprihaint si fara pata intre cei din vremea lui.( Gen 6:9) Straduiti-va sa fiti neprihaniti si fara pata in vremea voastra, nu va ingrijorati de vremea lor, care este in mana lui Dumnezeu. Nu incercati sa-I trageti pe tineri in vremea vostra ca ei n-o sa o inteleaga si in acelasi timp nu intrati voi in vremea lor, pentru ca ii ve-ti socoti nepocaiti, sau pacatori ca si cum Dumnezeu i-a pierdut de sub control.
    La urma urmei, as prefera o biserica de dansatori, decat o biserica de barfitori cum este si se vede astazi.
    Hai sa-I invatam : sa nu rupa biserici, sa nu se bata prin biserici, sa nu se barfeasca si sa se vanda intre ei, nu sa-I invatam cum sa-l simpta pe Domnul. Asta este treaba Domnului, El o face pentru ei.
    Cu respect
    Pastor Doru Levi Ilioi

  10. – chestia cea mai nostima a fost cea cu fosilele inapoiate! :))

    – si nu e nevoie sa bagati mina in foc pentru dragostea aprinsa si sincera a tinerilor pentru Dumnezeu; au cu siguranta o dragoste aprinsa spre distractie, dans si voie buna nimic rau daca nu e ceva pacatos la mijloc!

    – „La urma urmei, as prefera o biserica de dansatori, decat o biserica de barfitori cum este si se vede astazi”, (pastor D. Levi)
    imi pare rau ca trebuie sa ramineti cu birfitorii: dansul nu cred sa se introduca in b. b,

    – „Hai sa-I invatam : sa nu rupa biserici, sa nu se bata prin biserici, sa nu se barfeasca si sa se vanda intre ei..”
    astia erau acei tineri cu dragoste aprinsa si sincera pentru Dumnezeu cu care va laudati mai sus?!!
    ne-am procopsit!

  11. America !. America ! .Cea mai moderna „tehnica cresina publicitara” – up to date- aici in States, este sa alegi strategic „paharul” pastoral cu picior , OPAC si . . .foarte inalt !. Iti permiti sa-l speli pe dinafara si sa-l lustruesti relaxat, l-a nesfarsit !. Cei mici ,nu vor ajunge niciodata la inaltimea l-a care sa-l poata privi inauntru !. Iar el (paharul ), va sclipi dumineca de dumnieca in razele soarelui, sclipeste la impartirea Cinei, sclipeste pe monitoare ,sclipestie „critic” si . . . analitic , in toate publicatiile . . . . .

  12. Intrebare: Oare este posibil ca popularitatea si succesul international de misiune ,generat de Peniel , sa produca gelosie competitiva (ne)controlata, ce a rabufnit „tardiv” peste Ocean ??!!. Si. . . .cand asa din senin,” lovesti cu bota’n balta ” , poti sa-ti numeri multiplele si radiantele cercuri concentrice !!!.
    . . . si Niccolo Machiavelli mai zicea: ” arata tot timpul greselile celor din jurul tau ,sa-i tii ocupati; stfel ei nu vor gasi timp sa-ti „analizeze ” josniciile tale .”

  13. M-au pus la cautata despre dans , iata ce am gasit:

    “The religion of ancient Israel was without question a dancing one” (J. G. Davies, Liturgical Dance: An Historical, Theological and Practical Handbook [London: SCM Press, 1984]

    “The idea of heavenly beings encircling the throne of God and singing his praise goes back to the Talmud, where dancing is described as being the principle function of the angels” (Marilyn Daniels, The Dance in Christianity, A History of Religious Dance through the Ages [Rams, N.J.: Paulist, 1981], 18).

    Throughout the ages many leaders of the church have loved and promoted dance as a form of worship, defending it against many false perceptions. In the second century Lucian of Samasta called dance “an act good for the soul, the interpretation of what is hidden in the soul” (Ronald Gagne, Thomas Kane, and Robert Ver Eecke, Introducing Dance in Christian Worship [Washington, D.C.: The Pastoral Press, 1984], 39). In a late fourth-century sermon on the text of Luke 7:32, Ambrose, the Bishop of Milan, gives this defense of dance:
    The dance should be conducted as did David when he danced before the ark of the Lord, for everything is right which springs from the fear of God. Let us not be ashamed of show of reverence which will enrich the cult and deepen the adoration of Christ. For this reason the dance must in no wise be regarded as a mark of reverence for vanity and luxury, but as something which uplifts every living body instead of allowing them to rest motionless upon the ground or the slow feet to become numb.… This dance is an ally of faith and an honoring of grace. The Lord bids us dance. (Daniels, Dance in Christianity, 18–19)

  14. Eu personal ,impreuna cu soacra mea ,in iunie 2005, am avut o REVELATIE UNICA, DEOSEBITA , ce atesta ca muzica si dansul au origine Divina si sunt o forma de slujire si lauda adusa Creatorului ,ce umple intregul Univers !. Era o noapte instelata.Ne aflam intr-o zona impadurita de preerie , in statul Idiana. Desi dormeam in cladiri diferite, l-a miezul noptii am fost treziti de o vibrare acustica , de o melodie ce crestea in intensitate si umplea intregul vazduh, valuri ,valuri !. Suflul acestei melodii raspandea o lumina boreala ce miscau perdelele geamului deschis si dadea brazilor si imprejurimilor reflexe sidefii . Pulssatiile luminoase se sincronizau acelei melodii. Fascinat, in stare de soc si uimire ,m-am apropiat de geamul deschis si am privit acel tablou ,ce-mi reamintea ( fara parodiere!) de luminile unei discoteci ! . O muzica similara cu cea de orga, insotita de alte sunete melodioase ,similare unei orchestre simfonice !. La nici doua sute de fiti , intr-o poiana , invelit intr-o lumina sidefie ce radia in raze concentrice, in toate culorile spectrului , un inger inaripat cu trei perechi de aripi ,se rotea in ritmul muzicii !. Dansa ridicand si onduindu-si trupul si bratele diafane ,spre bolta instelata !. Apoi s-a apropiat usor, plutind deasupra cabanei in care se afla mama soacra . A rasmas acolo plutind iar lumina boreala ce-l invelea ,pulsa sincronizand aceea muzica vibranta si divina !. Dupa un timp destul de indelungat, a coborat uosr in derptul usii de la balcon iar soacra mea l-a privit indelung cum dansa ,impartasind cu noi bucuria lui de mesager al DIVINITATII, si dand onoare CREATORULUI !. Credeti ca am apelat l-a imaginatie ori fantezie ??!!. Nu jur , dar spun ADEVARUL !. Sun profund indurerat sa constat cat de slaba este credinta celor ce raman impietriti in inima lor ,nemiscati in prejudecati, anti-talent, neclintiti in traditie ,ce nu reusesc sa-si exteriorizeze sentimentele de DRAGOSTE pentru CREATORUL ,ce nu accepta sa fie inveliti si purtati de muzica dedicata din vibrare si traire profunda ,din sinceritate ,spre SLAVA LUI !.

    1. I-aţi dat link-uri duhovnicului dumneavoatră ca să vadă ce şi cum comentaţi? Just in case. Poate ajungeţi, totuşi, soacră, şi vă pomeniţi cu vreo Ruth balerină.

    2. Serios vorbind, poate nu aţi trecut la ortodoxism pe toate planurile posibile. Mistica este unul dintre cele mai importante, şi tocmai vă distraţi pe seama altui ortodox care are viziuni. Să zicem că sunt false, dar un ortodox get-beget s-ar gândi de două ori înainte să râdă de cineva care are impresia că e atins de Duhul Sfânt. În rest, ethosul evanghelic se pare că nu v-a părăsit complet, şi aţi rămas tocmai cu partea lui puţin superioară inferiorilor rătăciţi. Sper să vă treacă.

  15. vrea omul sa danseze si „fosilele” alea „Inapoiate” le baga bete in roate! 🙂
    ce e mai nostim e ca horvath l, cauta in Biblie justificari pt dansul mandatoriu: nu ca (doar) ai avea voie, ci e musai! 🙂

  16. cititul, cind devine o rutina, este o operatia fotografica; creerul „citeste” sau fotografiaza literele, le uneste si cuvintul scris e citit instantaneu; nu citim pe litere, ca la clasa I; de aceea si dedectam greseli de tipar cind scriem pe computer (daca nu ne grabim); creerul trimite mesaj ca ceva nu e in ordine la un anume cuvint, iar eu recitesc literele sa vad unde am gresit si gasesc greseala; chestia asta ia citeva secunde;
    deci, mai daunezi citesc (fotografic) titlul mesajului initial; ce „citesc” este comic:
    „Nu conteaza cum mi-e comisionul, important e cit ma pocaiesc”:)

    de fapt, cu ceva comision, te pocaiesti mai lesne! 🙂
    totul e sa fim practici!

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s