1:15


Ioan a mărturisit despre El, cînd a strigat: „El este Acela despre care ziceam eu: „Celce vine după mine, este înaintea mea, pentrucă era înainte de mine”.

Evanghelia lui Ioan 1:15

Cu toţii cunoaştem astfel de provocări ale naturii la adresa longevităţii noastre. Stejarii seculari de pe platoul  Braite din Sighişoara dăinuie de secole acolo, şi există şanse reale ca odată să-i bucure şi pe nepoţii nepoţilor mei. Unele dintre ţestoasele pe care le văd la Zoo s-au născut înaintea mea; ştiu că vor ajunge să delecteze privirile vizitatorilor şi după ce nu voi mai fi pe lume.

La fel stau lucrurile şi faţă de lumea pietrelor, plasate în mod natural sau de către mâna omului în peisaj. Plimbându-mă printre ruinele de la Filipi mă gândeam că unele dintre acele pavaje au susţinut paşii lui Pavel, însoţesc paşii mei şi vor călăuzi încă pentru multă vreme mulţimile de turişti care se vizitează situl.

Ce puţin timp ni s-a dat! O clipă, o unduire, o briză: în ea suntem chemaţi să luăm decizii pentru eternitate. Nu e prea mare povara, aceea de a nu putea corecta un “ieri” de care ţi-e ruşine şi de a nu putea conta pe un “mâine” sigur? “Astăzi”, e cam tot ce avem la îndemână. Puţin, prea puţin pentru visele noastre, pentru responsabilitatea ce ni s-a pus în cârcă.

Totuşi, nu suntem singuri … Ne învăluie prezenţa Cuiva, a Unuia pentru care timpul nu este un pârâiaş ce susură într-o singură direcţie, ci un ocean imposibil de cuprins cu privirea. El este înaintea mea, va fi după mine, e mâine ce va fi ieri, şi este de la început cea fost pe când vremea se va scurta de tot.

Eram ispitit să-mi văd viaţa ca pe o paranteză a veşniciei ( …)

Am aflat însă despre nişte superbe acolade {}, ca să înţeleg apoi că până şi acest simbol ∞ este mic şi neputiincios în a-mi descrie acea tainică înţelepciune ce mă înconjoară pe dinapoi şi pe dinainte …

Poate aşa?

… ( } { ) …

Un gând despre “1:15

  1. „Ce puţin timp ni s-a dat! O clipă, o unduire, o briză: în ea suntem chemaţi să luăm decizii pentru eternitate”;
    ni s-a dat destul timp pentru a lua aceste decizii;
    de fapt, scurta noastra viata paminteasca e un adevarat blessing in disguise; pacatul nu trebuie sa domneasca vesnic si nici prea mult: 80 si ceva de ani e prea destul!

Dă o replică!

