Cele şapte păcate capitale (încă) de rezolvat în lumea evanghelică românească – Poll


De regulă în decembrie se adună cele bune. Ei bine, eu sunt un pic mai cârcotaş de felul meu –adică realist ! – aşa că vreau să trag o linie a păcatelor despre care s-a discutat cu mult patos în anul care a trecut. Nu, nu vă neliniştiţi, nu e vorba despre bârfe, minciuni, furturi, comportamente aberante, defăimări, jigniri şi păcate din alea. Pe alea l-am rezolvat de mult. Este vorba de păcate capitale care se lasă cu excomunicări, anatemizări şi vorbe grele la drum de seară (fără popas).

De unele dintre acestea am fost şi eu acuzat. Unii dintre voi aţi călcat la rândul vostru prin astfel de străchini. Cine v-a pus să vă luaţi după mine?

Aşadar: Care este cel mai mare păcat evanghelic înfierat în blogosfera românească pe anul 2011? Votaţi! (Ortodocşii au ocazia să-şi verse păsurile; li se acceptă de data asta, în limitele necesarei cuviinţe …)

Sunt convins că vor fi unii dintre voi care le-aţi bifa pe toate în acelaşi timp: totuşi, o să vă cer să vă gândiţi la “cel mai mare”, cel pentru care aproape că nu se va găsi îndurare între muritori …

Reclame

24 de gânduri despre “Cele şapte păcate capitale (încă) de rezolvat în lumea evanghelică românească – Poll

  1. Și ar mai fi ceva: unele din ele au valoare de categorii (două din ele, poate și ele cu niveluri de subcategorizare), altele de subcategorii la cele dinainte. Se conțin una pe alta pe alocuri. Nu poți alege, de exemplu, a treia din capăt fără să fie inclusă și ultima în ea.

    1. Se pot gasi exemple suficiente care sa arate ca unele dintre cele din lista se intersecteaza cu altele (pe nume, situatii, cauzalitati), fara sa fie vorba de o incluziune. Nu dau acum exemple ca sa nu influentez votul. 😉 Poate o voi face la un moment dat, atunci cand vor fi si niste observatii de facut pe marginea poll-ului.
      Oricum, acolo unde apar „reactii in lant”, de genul celei mentionate de tine, trebuie sa decizi care veriga a fost cea mai strigatoare la cer …

  2. Domnule Bodiu,
    Cred ca v-a scapat din lista un pacat foarte grav, acela de a-ti apara identitatea confesionala prin atac la imaginea cuiva. Este vorba despre pacatul lui Cristian Ionescu, penticostalul, care a vazut in crucitul Pustan o coada de topor pentru confesiunea din care face parte si ca sa-si apere „nevoile si neamul” a lansat un atac dur la adresa acestuia. Sau poate pacatul pe care cu frica si cutremur l-ati comis dumneavoastra cand din dorinta de a va justifica identitatea confesionala ati stropit cu noroi pe carimaticii printre care v-ati aventurat pentru o vreme. Bine zicea cineva: cand arati cu degetul acuzator spre cineva, alte trei degete de la aceeasi mana arata spre tine insuti.(tot acuzator)

  3. Pentru ca ati spus ca si ortodocsii pot sa-si spuna ofurile,pai hai sa mi-l spun.
    Eu nu inteleg,pe ce baza se considera neoprotestantii(in special penticostalii)
    deja mantuiti,deja salvati,doar stau asa…. in asteptarea…” rapirii”
    Ar fi prea simplu sa-ti iei, sa zicem pasaport de penticostal,pentru acces garantat in rai.
    Pe de alta parte le admir ravna de care dau dovada,mult peste ce vad din pacate, la ortodocsi
    E singurul aspect care ma deranjeaza in discutiile(avand multi prieteni de alte confesiuni)
    pe care le am uneori cu ei.(cei mai inversunati fiind penticostalii)

    1. Vad ca ai stat de vorba cu un anumit fel de penticostali, si e bine asa. Nu de pasaport penticostal ai nevoie ci de unul pe care sa stea scris „socotit neprihanit” si poate undeva mai jos „ales sa fie sfant”

  4. Nu am votat pt ca in acest an am ramas cu un gust fff amar fata de absolut toate comunitattile crestin-românesti inclusiv cea evanghlica online prin care m-am perindat si in acest an. Dar nu motivele expuse de dvs in intrebari m-au dezgustat, aceste aspecte nu le consider pacate atât de grave ci accidente inevitabile unui traseu anevoios. Nu pot acuza doar blogsfera evanghelica ci si pe cea ortodocsa o vad in acelasi pacat generat de o religiozitate primitiva care face casa buna cu agresivitatea, categorie in care cu onor si evanghelici fac parte. Concluzia mea este ca nu se poate dialoga cu un religios provenit din spatiu românesc, indiferent ca este conservator, liberal, scolit ori nescolit. Spun si eu la fel ca si Ghandi;

    Hristos Da, crestinismul vostru sa ramâie la voi (pe acesta nu-l voi servi).

    Cu exceptia materialelor dvs privitor la experinetele carismatice postate pe acest blog, nu pot mentiona alte materiale demne de retinut in blogsfera evanghelica. Predicile, studiile provenite din spatiu evanghelic ce sunt disponibile online nici vorba sa le poti retine cu seriozitate. In aceasta privinta, al materialelor consistente, segmentul ortodocs s-a evidentiat si in acest an.

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s