Ispitele sfintei (ne)acoperiri (8) – 1 Corinteni 11


„De aceea, femeia, din pricina ȋngerilor, trebuie să aibă pe cap ἐξουσία.[1]

1 Corinteni 11:10

S-au cheltuit imense energii peste veacuri, ȋn biserică, pentru a-i spune femeii cum să-şi gestioneze relaţia (de supunere) cu capul ei, cȃnd s-ar părea că o mult mai profitabilă slujbă ar fi fost, spre binele tuturor, ca ea să fie ȋnvăţată să vegheze ca peste acest cap să troneze, vizibil pe deplin, autoritatea Capului acestuia.

Dar, mă rog, ȋi vine mult mai la ȋndemȃnă bărbatului să-şi vadă singur de Capul său …


[1] “autoritate” (E. Conţac), “semn al stăpȃnirii ei” (Cornilescu), “(semn de) supunere” (OB), “simbol al autorităţii” (NTR), “power” (KJV), “sign of authority” (ASV, BBE), “authority” (ISV), “a covering” (New Living Translation), “something” (GOD’S WORD® Translation), “une marque de l’autorité dont elle dépend” (Louis Segond) și aș putea continua așa …

4 gânduri despre “Ispitele sfintei (ne)acoperiri (8) – 1 Corinteni 11

  1. O logică literalistă ceva mai iudaizantă ar fi ca femeia să nu profeţească fără ca bărbatul ei să-i transfere mai întâi pălăria… Cu rugatul e ceva mai greu, ar însemna să dureze dublu toată închinarea… În zilele noastre ar merge şi un transplant de şuviţe… Groaznic…

  2. Asta e un subiect f profund si face deliciul multor dezbateri teologice, sic, a sfintilor np (pina la proba contrarie) din viata.😀
    De fapt ati citit undeva de teze teologice elaborate de femei in care sa se discute cum trebuie sa-si iubeasca barbatii nevestele si in ce masura (ar trebui) sa reflecte asemanarea cu Hristos?
    Cred ca femeile au ceva mai multa onestitate intelectuala decit jumatatea lor mai spirituala😀

  3. Şi dacă luăm cheia din versetul 3, Cristos este Capul bărbatului şi al femeii căsătorite sau necăsătorite, sau doar al bărbatului? Cum se exercită Exousia asupra femeii, dacă asupra bărbatului este direct autoritatea şi călăuzirea Capului? Femeile de unde mai pot profeţi, dacă nu sunt sub călăuzirea Capului? Totuşi Pavel nu le interzice asta. Pot fi femeile sub călăuzirea Capului dar în acelaşi timp sub autoritatea bărbatului – ce fac în caz de conflict profetic? Şi ce rol simbolic mai are părul, de ce a trebuit menţionat? Cum interpretează BO versetul 3, dacă bărbaţii şi femeile se plasează obligatoriu sub autoritatea şi călăuzirea Bisericii, niciodată direct a Capului acesteia?

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s