Au şi ei martirii lor! Ce ne facem?


La Aiud: „Am fost luată din pat şi am fost dusă la comandant. Am fost bătută. L-am întrebat „De ce dai în mine? Pentru mine există lege, pentru tine nu există?”. Am fost legată cu cătuşe, într-o poziţie ca Iisus Hristos, 11 ore fără să merg la toaletă, fără mâncare. Şi gardiana, Antonia, a cerut permisiunea să mă scoată din cătuşe. Am mai stat vreo oră”.

La Târgşor, după ce a fost mutată, Mariana a reclamat un „tratament” similar: „Când am fost dusă la Târgşor, eram într-o celulă plină cu crime, tăiau cu lama. Iar eu deja eram avizată de toţi gardienii. Le spuneau să vină, să mă incite. La care eu nu am dat niciun fel de replică.(…) Am fost pusă şefă de celulă, 40 de inse eram. Apoi când a venit apelul de dimineaţă am fost scoasă de haină afară şi bătută de doi ofiţeri.(…) Pe urmă m-au luat de pe holul ăla şi m-au dus la filtru. Acolo m-au pus în cătuşe pe calorifer şi m-au bătut. Mi-au rupt coastele(…). Am fost dusă pe izolare.(…) După izolarea mea au pus iar femei să mă bată. Am fost dusă iarăşi în izolare”, susţine femeia în interviul video.

Nu, nu este vorba despre vreo misionară creştină care L-a predicat pe Cristos ȋn vremuri de tristă amintire pentru Romȃnia. Astfel de lucruri s-au ȋntȃmplat ȋn Romȃnia democratică post-revoluţionară şi conferă o aură a demnităţii şi onoarei unei cauze pentru care cei mai mulţi dintre noi n-am mişca un deget.
Nu era nevoie de aşa ceva, dar ce poţi face ȋntr-o ţară ȋn care opiniile personale (politice, dogmatice, estetice etc) sunt crunt taxate de haznaua mediatică, nu ai voie să conteşti valorile turmei, nici să mori neregulamentar, ci toate trebuie supun originalităţii patriotice cu care ne-am spoit democraţia.
Despre povestea Marianei Cetiner, una care va oripila pre multi (din motive diferite, presupun), se poate citi AICI.

7 gânduri despre “Au şi ei martirii lor! Ce ne facem?

  1. Articolul de pe Wikipedia despre istoria casatoriilor homsexuale vorbeste si despre atitudinea Bisericii fata de aceasta problema. Dar, bineinteles, ca nu vorbeste despre atitudinea Bisericii ci despre atitudinea imparatilor crestini. Fiindca, nu-i asa, oricine se numeste crestin este crestin, si daca este crestin, reprezinta Biserica, deci atitudinea lui este atitudinea Bisericii. Asa se construiesc castele de carti de joc, cu varful in jos, pe o singura carte.

    In fine. Acele doua femei s-au luptat cu statul. S-au luptat cu o entitate din care lipsea Dumnezeu. Nici Biserica, nici Dumnezeu, nu baga in inchisoare un om care a pacatuit. Biserica, daca cel care a gresit doreste asta, poate sa il vindece. Dar nu il inchide, nu il condamna, nu il arde pe rug, nu il omoara cu pietre. De condamntat se condamna singur. De murit, va muri cand nu va mai fi urma de posibilitate de pocainta in inima lui.

    Astel de evenimente sunt o incurajare pentru homosexuali. Prigonirea pentru o credinta il va incuraja pe cel care crede sa continue sa creada. Mai cu putere chiar. Diavolul stie asta prea bine. Si e o carte pe care mizeaza si cu crestinii, si cu musulmanii, si cu evreii.

    1. Nu te contrazic, insa vorbesti despre un ideal. Noi stim ca uneori Biserica influenteaza politicul mai mult decat ar trebui si atunci – direct sau indirect – se face partasa abuzurilor comise de stat. Nu am auzit inca nici un reprezentat al Bisericii – si nu ma refer doar la cea Ortodoxa – sa ia apararea celor oprimati din pricini precum cea pentru care Mariana a suferit. Din pricina unei astfel de neimplicari, indiferențe (ca sa nu o numesc rautate sadea), imi permit sa spun ca Biserica nu isi implineste menirea pe care si-o asuma adesea declarativ fata natiunii: de a-si invata credinciosii sa calce pe carari drepte, pe urmele Mantuitorului …

      1. Nu cred ca vorbesc de un ideal. Exista „parteneriate”, dar nu cred ca politicul este cu adevarat influentat de ele. Daca cineva vrea sa faca rau o va face. „Suportul” clericilor este doar o facilitate in aceasta directie. Politicienii, de multe ori, sunt oportunisti. Vor pune mana pe orice biblie daca asta le va aduce rezultate.

        Abuzuri se intampla tot timpul. Cazul celor doua femei nu este unul singular.
        Gardienii si femeile care le-au batut pe acele fete, sunt ei credinciosii care asculta de Biserica? Este Biserica responsabila sau raspunzatoare pentru actele lor? Trebuie Biserica sa ia o atitudine publica pentru fiecare barbat care isi bate nevasta, sau fiecare mama care isi avorteaza copilul, sau fiecare copil abuzat de parinti, sau fiecare hot, violator, ucigas?

        Este mai grav ca cineva a fost incarcerat pentru preferintele sale sexuale, decat, sa spunem, o adolscenta violata de tatal ei vitreg? Daca da, de ce?

      2. Eu am organizat evenimente pe tema violentei domestice în colaborare cu preoti, deci: se poate! Nu este ideea de a interveni punctual intr-o problemă, ci de a avea o voce credibilă și consecventa pe teme de interes general, nu doar cu ocazia unor evenimente controversate.
        Nu se poate ieși la înaintare cu citate din Stăniloaie pe tema incinerării, după ce atâția ani nu s-a amintit nimic din gândirea acestui om care a promovat o teologie atât de generoasă – bazată pe iubire îzvorâtă din comuniunea cu Cristos și cu cei ce I-au călcat pe urme – despre relatia Bisericii cu lumea asta tot mai debusolată. Sau da, se poate, dar e un demers patetic și inutil.

      3. I se publica in continuare cartile. Cel putin.

        Relatia Bisericii cu lumea debusolata se face in Biserica, la liturghie. Si mai mult decat atat, in intimitatea maxima a spovedaniei. Acolo Biserica are maximum de eficienta. Altfel, cu simpozioane si declaratii de presa, mai putin cred eu. Cei care nu au urechi de auzit, nu vin la conferinte.

  2. dar de ex au fost unii ce s-au asociat intr-o grupare si au inceput să ajute oamenii. le ridicau case, îi ajutau cum puteau cu un puternic sentiment de grup, de misiune cerească și de grija fata de aproapele. a venit statu, i-a arestat, i-a bătut, i-a intemnitat. ăia pentru ce au suferit?
    erau perceputi ca un pericol la adresa statului.

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s