Invazia Ȋnvierii


Pe cruce, moartea este ȋnghiţită de viaţă. Ȋn Hristos, moartea intră ȋn dumnezeire şi se epuizează ȋn ea, ȋntrucȃt “nu găseşte sălaş acolo”. Astfel, răscumpărarea semnifică o luptă a vieţii ȋmpotriva morţii şi triumful vieţii. Umanitatea lui Hristos constituie primul rod al unei noi creaţii. Prin ea este introdusă o putere a vieţii ȋn cosmos, pentru ca acesta să fie ȋnviat şi transfigurat atunci cȃnda va avea loc ultima distrugere a morţii.

[…]

Ȋntreaga credinţă ȋn triumful vieţii asupra morţii, fiecare presimţire a Ȋnvierii sunt implicit credinţă ȋn Hristos, deoarece numai puterea lui Hristos trezeşte şi va trezi morţii la viaţă. Din momentul victoriei lui Hristos asupra morţii, Ȋnvierea a devenit lege universală pentru lumea creată.

(Vladimir Lossky, Introducere ȋn teologia ortodoxă, Ed. Enciclopedică, 1993, pg. 164, 168)

6 comentarii

  1. „Pe cruce, moartea este ȋnghiţită de viaţă.”
    Nu pe Cruce ci prin invierea Lui glorioasa.
    Crestinataea serbeaza Invierea lui Hristos nu ridicarea Lui pe Cruce.

  2. Taina invierii este strans legata de taina naturii Cristosului Intrupat, adica dogma hristologica calcedoniana. Dogma trebuie sa fie si realitate. „Domnul Isus” nu e chiar asa, talentatul domn Isus. E Isus Cristos Dumnezeu Om Intrupat. Nu doar atunci, ci azi. Cu adevarat in Cristos se afla *ascunse* tainele intelepciunii si stiintei. Si ale teologiei 🙂

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s