Cine-pastilă (16) – What Maisie knew (2012)


wikipedia.org
wikipedia.org

”Tu știi că te iubesc, dar acum nu pot să stau cu tine”. O abureală de-a părinților, parte a unui trist folclor al zilelor noastre tot mai agitate. Copiii, de regulă, sunt niște fraieri și pot și ușor duși de nas cu astfel de texte. Le pui o telecomandă în mână, o tabletă, o jucărie mai de soi și un spațiu în care să se poată distra în voie: vor pricepe că sunt iubiți. Nu cer mai mult de la viață, ne amăgim noi.

Uităm prea repede câte am priceput și noi odată, pe vremea propriilor abia înțelese copilării …

Filmul relatează povestea unei fetițe de vreo șapte – opt ani, mică, nepretențioasă, timidă chiar, care își face loc cu greu într-o lume a celor mari, ocupați, stresați și înglodați în lucruri mult mai importante decât ea. Devenită problemă de rang inferior între ambiții de oameni importanți, cu greutate, Maisie învață. Lasă impresia unei docile naivități, însă prinde repede alfabetul goanei după vânt a părinților ei. Poate că odată va ajunge și ea asemeni lor …

Timpul și spatiul din viața acestei fete par curbate de gigantice forțe afective exterioare; cu greu își menține o anume stare de echilibru. Totul e pe mare grabă în jurul ei, chiar și în momentele de aparentă relaxare și odihnă. Este asemenea unui pui de vultur căruia i se grăbește aruncarea din cuib: trebuie să crească mai repede, altfel nu va supraviețui măreței căderi.

Ce bine însă că până și într-o astfel de lume mai putem găsi din când în când câte un bob de har!

Superb filmul, așa cum îmi place mie, domol, fără zorzoane inutile, cu o coloană sonoră bine aleasă. Autorii reușesc să transpună credibil întreaga poveste prin ochii fetiței; simți cum naivitatea din privirile ei molipsesc mișcările camerei de filmat …

Oare ce știa Maisie? Urmăriți filmul și veți afla! Vi-l recomand cu căldură.

4 gânduri despre “Cine-pastilă (16) – What Maisie knew (2012)

  1. Am văzut trailerulşi mi-a plăcut. Curând mî voi uita la film. Mă gîndesc să iniţiez o serie de postări cu titlul Pastila muzicală, ceva asemănător cu ceea ce faci tu aici. Ce zici?

      1. Clasică, precalsică, barocă.

        Mă gîndesc să încep cu Bach care e preferatul meu.

      2. Fain! Te încurajez să o faci.
        Am mai publicat și eu, într-un mod nesistematizat, câte o pastilă. Sper să pot face mai mult în acest sens, în măsura, binențeles, și a resurselor pe care le am la îndemână.

Dă o replică!

