Câteva observații cu privire la candidatura independentului Peter Costea la europarlamentare


Subscriu acestor opinii. De aceea am rămas rezervat față de această ofertă, promovată cu entuziasm de către unii evanghelici, și încă mă aflu – deși mai este foarte puțin timp până la vot – în incertitudine cu privire la numele pe care voi pune (dacă voi face asta) ștampila de vot.

Vaisamar

Am primit recent pe email apelul unui grup de lideri evanghelici care se raliază în spatele candidatului independent la alegerile europarlamentare: Peter Costea.

Candidatul independent pare să considere că politica europeană este în deficit fiindcă bătrânul continent nu a importat încă din SUA dezbaterile politico-religioase despre avort, homosexualitate și pedeapsa capitală.

Uitându-mă peste oferta politică a momentului îmi dau seama că probabil Peter Costea e singurul „produs” pasabil, deși termenii belicoși în care este prezentat („noi suntem contra”) mă face să mă întreb cât e de prudent să amestecăm Evanghelia cu politica. N-ar fi oare mai înțelept ca Peter Costea, în loc să se învăluie în faldurile Bibliei, să spună: „Domnilor, eu am un program politic (nu religios!) bazat pe protejarea familiei, interzicerea avorturilor etc. etc.”. Aș fi mai fericit cu o astfel de abordare decât cu una care spune: „programul meu politic este Evanghelia”.

Exercițiul politic într-o Europă pluralistă…

Vezi articol original 772 de cuvinte mai mult

17 gânduri despre “Câteva observații cu privire la candidatura independentului Peter Costea la europarlamentare

  1. Domnul Costea nu are sanse sa aprinda in Europa flacara discutiilor despre familie, avorturi si cred ca isi da seama destul de bine de asta, cu exceptia cazului in care e vreun idealist. Asta inseamna ca in cazul in care va fi ales(putin probabil)va umfla randurile parlamentarilor romani care au iesit la cersit zilele astea prin afise electorale cu mesaje penibile, ca pentru un public dezinformat si dezorientat cum desigur este cel roman, in mare majoritate.

    Si inca ceva. Cei care vor sa promoveze valorile crestine sa se inspire de la initiatorii acestei miscari. Isus si apostolii sai se diferentiau de altii din vremea lor prin fapul ca nu primeau foloase materiale, in special bani, pentru binele pe care il faceau.

  2. Chiar daca nu are sanse sa schimbe multe, macar e cineva care ae curajul sa incerce…si atunci sa stam si sa nu facem nimic? Ala nu e bun, ala cauta foloase, celalalt e asa si pe dincolo. e mai bine sa ne etragem ca si cum nu ne-ar pasa?

  3. …daca crestinismul ar fi o tranzitie inspre imparatia cerurilor,da el ar putea fi implementat si prin politici sociale, economice etc….problema este ca crestinismul nu este o tranzitie inspre ceva mai bun ,spre ceva ideal…crestinismul este o stare de fapt care difera de la persoana la persoana ,de la natiune la natiune ,de la rasa la rasa…venirea imparatiei cerurilor pe pamint se face in urma distrugerii imparatiilor pamintesti cu tot cu politicile lor…asa ca…

  4. De la ,,revolutie ” incoace tot riscuri ne-am asumat , si de fiecare data a iesit prost ! Mergem si-acum sa alegem bine chiar daca va iesi prost din nou ! Pana la urma tot trebuie sa iasa bine ! Cand ? Candva !

    In ce oala o fi omul asta ! Mie nu-mi prea pasa , ma bucur ca e altul decat ceilalti , si ce-mi ofera mie o minima garantie( si aceasta discutabila , nu stau s-o analizez aici si acum) este faptul ca foloseste principii crestine de promovare (si altii au facut-o dar nu la un asemenea nivel) , practic nu e cale de mijloc , ori manipulare crasa , ori un dram de sinceritate ! Eu nu l-as vrea ca pe un mesia pur , l-ar rastigni din start sau l-ar ridiculiza , il vreau uns intr-atata cu noroi incat sa se poata strecura spre obiectiv , dar si cand ajunge unde si-a propus sa nu uite pentru ce lupta ! In lupat politica n-au ce sa caute sfintii , sfinti-s in manastiri , in lupta politica trebuie trimisi ,,demonii ” care-i iubesc pe sfinti … Asa ca nu conteaza in ce oala se scalda deocamdata …

  5. Am auzit la un moment dat o predica in care pastorul povestea despre un credincios care a mers la bordel si a reusit sa convinga o fata de acolo sa se lase de meserie. Probabil o legenda urbana ca multe altele din mediul evanghelic. In acelasi fel dl Costea, vrea sa vorbeasca despre castitate unei batrane matroane. Coana Europa insa ii va rade in fata si il va trimite de unde a venit

    1. De-acord , domnule Allmaris , dar atunci pe cine sa votam ? Pe unul rau din start ,dar cu experienta ,,frontului ” , sau pe un idealist care isi inchipuie ca poate sa doboare cu o prastie un elefant ? Sincer , merg pe mana celui de-al doilea ! Ca la un meci de fotbal : imi doresc sa castige echipa favorita , dar daca pierd sunt mandru de ei pentru ca si-au dat viata pe teren , iar pentru aceasta sufletul meu este alaturi de ei !

      Un barbat intelege asta !

  6. Mie îmi sună destul de problematic când un creștin se introduce – sau se vâră – în politică. Mai repede decât să creștineze creștinul politichia va fi creștinul ”politizat” cu sau fără voia lui. Zic și eu fără voia lui ca să nu dea atât de rău la auz. Dar nu cred că se poate rezista în politică fiind evlavios, cinstit, bun…

    1. Am inteles , Cami . Si-atunci pe cine alegi ? Pe un necrestin ? Dincolo de temeri , pe care toti le avem , dincolo de esecuri , dincolo de preconceptii , trebuie sa alegem ! Pe cine ? O spun total necrestin , ca ei , ca ,,dusmanii de clasa ” , pe unul de-al nostru , sau pe unul de-al lor ?

      P.S.

      Hai sa nu-l alegem pe-al nostru ca in mod sigur va fi ca ei !

      Un om care are o asemenea gandire fatalista … , Ma opresc aici pentru ca ceea ce as fi vrut sa spun in continuare ar fi taiat in carne vie , si nu se cuvine ! Chiar nu se cuvine …

      1. Stiu ce va doare , o stiu prea bine : teama de-a nu fi aratati cu degetul (aici la confesiune fac referire ), sa auziti ca vi se spune :

        – Uite ce-a facut baptistul vostru !

        Sunt niste riscuri care trebuiesc asumate pentru ca asa este viata ! Pana la urma cel mai mare greu el il poarta pe umeri , asumarea a ceea ce este ! mai departe …… , inca e departe , dar inceputul e bun , si pentru faptul ca este incepator de drumuri trebuie sa i se acorde incredere !

      2. Ah, nici nu am fost atent la religia lui (știam că e evanghelic, dar nu am fost atent la culoarea concretă)! Dacă e până aici, eu l-aș vota numai ca să ne săturăm odată și de o iluzie de felul ăsta; doar că nu mă interesează, totuși, astfel de experimente nefolositoare.

      3. Exact asta incerc sa zic si eu ! Hai sa vedem cum e , mai ales ca la europarlamentare , daca e independent cum se afiseaza , poate sa zica ce vrea , nu reprezinta interesele niciunui partid , reprezinta pe bune interesele celor care l-au votat !

        In tara deja e o alta mancare de peste, dar acolo poate chiar sa fie si sa ramana nepatat fiind astfel un exemplu de moralitate crestina !

      4. Florine, acum e rândul meu să-ți spun că te pripești și că nu mă cunoști. 🙂
        Eu nu vreau să spun altora cu cine să voteze, să aleagă fiecare după cum e încredințat. Eu n-am încredințare de data asta. Am ales de atâtea alte ori, nu cunosc temerea de care spui, nu mă interesează cine mă arată cu degetul dacă aleg pe nu știu cine, după cum vezi cum sunt arătată cu degetul dacă nu merg. Deci? 🙂
        Eu zic că am povestit azi destule și cele mai memorabile și faine nu țineau de politici.

      5. Corect , scuze pentru ,,sarire la gat ” 🙂 Trebuie sa ma scuzi , tu esti o fata buna iar eu un baiat simpatic , destul de dolofan ca sa poata sa fie ,,pitigulit ” ! Mere si-o ,,palma usturatoare ” numa dup-aia sa nu uiti sa-mi zambesti !

        Dyo , as merge si eu pe MRU , dar omul asta este un strateg, el e bun aici , in interior ! Acolo va vota , nu conform unor principii crestine ci cum o va cere interesul , pentru ca este un om care gandeste cum se poate consolida o pozitie ! Costea , in schimb , daca e pe bune ceea ce spune , il vom vedea cum se va ridica sa ia cuvantul in plenul sedintei si va spune lucrurilor pe nume ! Asta vrem , nu ? Singura problema pe care o vad eu si care imi da pe bune emotii , e sa nu se faca de ras cu tot felul de expuneri talibane ! Daca va gasi limbajul potrivit (ma gandesc ca totusi are o echipa de consilieri de imagine ? Daca nu , ar fi bine sa si-o incropeasca ), va reactiva acel curent de opinie care deocamdata e in amortire ! Nu-mi fac iluzii ca va fi aplaudat la scena deschisa , e destul sa-i faca sa-si spuna : Omul asta chiar nu spune prostii ! Ar fi un castig enorm !

        Daca ar fi candidat pentru politica interna nu l-as fi ales , n-are cum sa supravietuiasca printre rechini , l-ar fi macat mult prea repede , si cum spui tu , ar fi un vot irosit , dar la europarlamentare ar putea sa faca o impresie buna ca europenii au fost obisnuiti cu Gigi Becali si marele ,,tribun ” , nenea Vadim , sa nu mai vorbim de Eba !

        MRU as vrea sa candideze pentru presedentie , fara rezerve as merge pe el ! Sper sa ia in calcul si aceasta tinta , in mod sigur ajunge presedinte , cu cati am vorbit , toti isi pun speranta in el !

Dă o replică!

