SENZAȚIONAL! GAFA MONUMENTALĂ a unui popor întreg: aterizare sau picaj?


E cazul să ne pogorâm între cele mundane. Da, recunosc, a fost frumos, dar s-a terminat. Revenim la ale noastre, la bătăliile de zi cu zi; sunt șanse ca Iohannis să ne treazească din euforia electorală mai repede decât au reușit alte personalități mesianice postdecembriste. Poate că acest lucru va lucra și în favoarea lui, cine știe. Poate că va afla și el, până nu ne prinde și Anul Nou în cabinele de vot, că campania electorală s-a încheiat. Acum și cacofoniile de campanie se vor duce la culcare, pentru vreo doi ani, sper …

Eu am votat pe 16 noiembrie împotriva lui Ponta. Nu știu dacă a fost răul mai mic; în orice caz era răul cel super-obraznic, cel atât de infatuat în mincinoasa-i aură, încât nici câinii Antenelor, nici evidenta diferență de pregătire într-ale guvernării (vizibilă la dezbateri, între cei doi candidați) n-au mai reușit să-l așeze pe Pinicchio – sau Micul titulesc, cum îmi place mie să-l alint – pe un piedestal câștigător.

Împotriva lui Ponta. Nu pro Iohannis. Nu i-am făcut campanie, așa cum s-a observat. Mi se pare că suportul unora pentru el a fost, pe alocuri, vecin cu idolatria. Dar a trecut și asta. Putem să dăm lozincile, sloganele și miturile de pe pereți. Pohta aia mare, care a răsturnat toate previziunile de pe 16 noiembrie, ni s-a împlinit. Pârdalnica noastră sete de dreptate s-a ostoit o țâră. Dar unii dintre noi au început să simtă deja golul din stomac …

Aterizăm, dragi români! Puneți-vă centurile de siguranță. Se anunță turbulențe, iar pe pistă totul e în ceață. Dar ne va fi bine: cu cât mai repede, cu atât vom suporta mai ușor șocul ce va să fie. Eu unul am mai trecut pe aici. Și voi ați mai văzut din astea, dar unii poate că ați uitat între timp. Nu-i nimic, după ce o să ne scuture puțin, o să ne revină și memoria la loc. Întotdeauna se întâmplă așa.

Apoi vom privi cu alți ochi scena și vom înțelege.

Hiena și hipopotamul și-au isprăvit tăvăleala. Avem un învingător. Bravo nouă!

Acum e vremea câinilor. S-au repliat haitele, și sunt mulți care râvnesc la ciolane, tare mulți, nu i-ar mai răbda bunul Dumnezeu acolo unde nu le e locul!

9 gânduri despre “SENZAȚIONAL! GAFA MONUMENTALĂ a unui popor întreg: aterizare sau picaj?

  1. Parerea mea e ca despre Johannizarea Romaniei s-ar putea vorbi doar daca ACL-ul ar castiga si alegerile parlamentare, intrand la guvernare. Pana atunci, Johannis poate face cam tot atat cat a facut pana acum Basescu (in tandem cu Ponta).

  2. Mie mi s-a parut ca hipopotamul n-a marsat la tavaleala cu hiena principala si bine a facut…
    Dar e trist de vazut cum hienele din cealalta haita se incoloneaza „in umbra marelui blond” pregatindu-se pt. o bucatica cat mai zemoasa de ciolan. In mocirla, aaa… politica nostra nu ajung ingerasii, tot aceiasi oameni or sa fie la butoane… Iar rolul hipopotamului nu e sa faca minuni, ca nu are cum(nu inteleg atunci de ce picajul), e suficient sa le reaminteasca hienelor ca nu, treaba lor nu e sa se manance intre ele si nici sa fenteze justitia junglei…(presedintele are totusi atributii destul de limitate) In rest e treaba lui, el a vrut, sa se descurce cu ce resurse are la dispozitie, buni-rai, astia sunt !
    Iar daca intri in mocirla, chiar cu gandul de a o curati, musai te murdaresti, altfel nu se poate !
    Euforica am fost, omu’ e fascinant, chiar pare un om bun, sunt convinsa ca o sa faca o gramada de greseli nefericite, dar de ce avem asteptarile astea colosale, cu totii gresim, de ce sa pretindem de la cineva ceva ce nici noi insine nu putem face ?

    Parca toata tara isi tine respiratia si asteapta ca spectatoare, cu sufletul la gura, prima greseala a „neamtului” ca sa inceapa iar balamucul, ca deh, altfel ne plictisim…

    Noi sa ne vedem de treaba noastra, ca au ei grija sa-si vada de-a lor… Poate totusi scapam de circ si de mizeriile mediatice din ultima vreme…

  3. Nu am votat nici pentru nici contra. M-am asezat la coada sa votez pentru ca am sesizat oportunitatea de a rasturna caruta cu socoteli a puterii. Am rezistat ultimele ore din cele 13 petrecute vazand ceafa unor necunoscuti, din care 8 fara mancare, apa sau toaleta pentru ca m-am enervat si am vrut sa ma razbun simbolic pe 25 + 25 de ani de nonsens (nu pomenesc de trezitul la 5 dimineata pentru a lasa randul la lapte si plecatul la 6 la munca ca sa ma intorc sa alerg la coada pentru hartie igienica; aia era socializare cat de cat).
    Personal ma intristeaza pesimismul si/sau realismul vostru.

    1. Eu, practic, am ieșit într-o plimbare de după-amiază până la secția de votare. Da, a fost o măgărie ce au făcut ăștia cu organizarea votului din străinătate, dar acest lucru nu face decât să îmi amărască mai mult pesimismul/realismul. Poate că mă înșel, vom vedea …

  4. Tocmai de asta ma tem si eu , de lupta pentru ciolan ! Am votat omul pentru ca am incredere in el ! Isi va arata ,,gatul”, in semn de supunere, haitei, sau are si el ,,lupii” lui infiltrati ? Daca nu-i are … e jale !!!!!!!!!

Dă o replică!

