Îngerii lui Charlie


Nu știu ce au învățat francezii și, în general, europenii din toată drama de la Paris (suspectez că nu prea multe, din câte pot să observ), dar pot să vă spun ce N-am învățat eu: anume că este posibil să spui Je ne suis pas Charlie” și totuși să nu fii un nesimțit, un porc insensibil și răzbunător, unul care se hrănește cu plăcerea de a jubila pe sub mustață la vestea morții caprei vecinului. Învăț însă că nu am libertatea de a fi eu însumi. Nu acum, nu de data asta; niciodată când e cea mai mare nevoie de a fi, de a-mi opri, pentru o clipă, devenirea. Ș-atunci înțeleg paradoxul apropierii mele de caricaturistul francez: sunt tot mai aproape de Charlie, de drama lui de dinainte de întâlnirea cu glonțul ucigaș, dar mai îndepărtat ce cei ce se identifică cu el. Simt că am murit și eu un pic, prea mult, totuși …

Nu mai știu cine trebuie să fiu. Aștept provincia.

5 gânduri despre “Îngerii lui Charlie

  1. Ce usor este sa vorbesti fara sa spuni nimic, sa scrii fara a comunica ceva doar voarbe nedemne de a fi scrise si pe care un om care se respecta, un crestin mai ales nu ar trebui sa el foloseasca. In ceea ce s-a intimplat s-a comis un act de barbarie, si-au pierdut viata 12 persone a tort ou a raison, Auveau dreptate cei de la Charlie Hebdo in ceea ce faceau? Nu despre asta este vorba este vorba de crima barbara, de dezlantuirea raului ca si incidentul de la Vencennes. Cand unii s-au, ne-am indentificat cu Charlie am vrut sa spune NU barbarie, crimei. Am vrut sa spunem NU celor care cred ca au dreptul sa impuna felul lor de a gandi si sa reduca orice libertati. Islamul este religia supunerii si asta include supunerea gandirii sau arma. Poate data viitoare aveti ceva mai bun de spus.

  2. Multe s-ar putea spune , poate ar trebui sa tac , totusi nu ma pot abtine sa nu arunc o ,,petarda” : prin aceasta ,,miscare” comunitatea musulmana din Franta a fost pusa cu ,,botul pe labe” iar ziaristilor li s-a ,,transmis” clar ca se poate ca niste ,,cuvinte” sa aduca moartea … De parca le pasa cuiva de cei 15 care au murit … Pentru ei , noi , toti , suntem cuprinsi intr-o expresie care demult si-a definitivat forma : RESURSE UMANE !!!! Suntem doar resurse ! In rest , doar spectacol pentru cei care sunt convinsi ca le mai pasa cuiva de ei ….

Dă o replică!

