Sindromul defincienței de spiritualitate dobândite


Preluat de pe Facebook
Preluat de pe Facebook …

Perspectiva creștină despre lume accentuează faptul că fața unui copil care are sindromul Down este de un infinit de ori mai frumoasă decât cea retușată a unui model de pe coperta unei reviste de modă.

Albert Mohler

Nu, nu ne spune asta. Perspectiva creștină asupra lumii ne descoperă esența unor lucruri nevăzute, ale unor frumuseți decontextualizate. Fraza de mai sus nu e de bun augur. Venită din partea unui lider influent al creștinismului evanghelic conservator, bănuiesc că își va produce efectele nefaste pe o arie largă de înfometați care se hrănesc cu orice lozincă ieșită din gura acestor mari capete luminate ale gândirii creștine. Păcat! Pentru că Mohler ne invită să ne scăldăm în ipocrizia unei mitologii tehnice, contextualiste; estetica pe care ne-o propune se bazează pe tipare clasice, din acelea care umplu mediile conservatoare de pretutindeni și care nu fac altceva decât să ridice ziduri între oameni. Amplasamentul persoanei, uneori consimțit, alteori asumat de nevoie, nu este un criteriu estetic, nici măcar atunci când această estetică se dorește a fi aplicată pe tărâmul celor sfinte. Oare n-a auzit el că Dumnezeu nu se uită la fața omului? N-a auzit el că noi, creștinii, urmăm un Mântuitor care a stat la masă și cu curvele și cu învățații într-ale Scripturii? N-a auzit el că creștinul nu compară fețele oamenilor, nici interfețele lor cu chipul acestui veac, iar asta pentru că nimic nu se compară cu frumusețea picioarelor celor ce vestesc pacea, ale celor ce vestesc Evanghelia? N-a auzit el că numai Domnul e frumos, și că noi suntem doar vase de lut în care păstrăm cu o imensă onoare și bucurie de nepovestit comoara luminii cunoștinței slavei lui Dumnezeu pe fața lui Isus Hristos?

De fapt, ca să întreb și eu așa, cu premeditare: are voie creștinul să compare două frumuseți? Hm?

11 gânduri despre “Sindromul defincienței de spiritualitate dobândite

  1. Probabil că are voie, cu condiţia să compare urâţenii. Se ştie că păcatul schimonoseşte, nu? În cazul copilului, dacă observatorul nu crede în blestemul transgeneraţional de ordinul 7, urâţenia copilului e mult mai greu de descoperit. A nu se trage concluzii pripite despre A.M. Jr, nici măcar cu privire la ordin. În cazul modelelor, chiar decente şi puţin ofilite, e mai uşor: păcatul mândriei sau al lubricităţii latente este prezumabil.

    1. Vorbim, așadar, de prezumția de păcătuire. În acord cu aceasta, nu se poate să te cheme Lot, să trăiești în Sodoma, și cineva să te numească peste veacuri „neprihănit”. Așa să fie?

    2. Aşa o fi, totul depinde de acel „Cineva”. Altcineva nu poate şi nici nu cred că vrea să încerce, mai ales dacă e fan al depravării totale. Dar până şi aceştia mai calcă strâmb şi uită de păcatele părinţilor, bunicilor şi străbunicilor, pedepsite în copii care oricum ar fi păcătuit şi dacă apăreau din eprubetă. Să recunoaştem că e ceva să vezi frumuseţe într-un semn oribil al păcatului (gen Naomi Campbell), dar şi mai şi e să crezi în răutatea absolută a omului şi să admiţi că e frumoasă, pentru că vine, eventual ca pedeapsă, de la Dumnezeu! Nu?

  2. Crestinul care compara doua frumuseti ma indoiesc sa fie al lui Hristos ! Avand in vedere ca eu in prima fraza l-am etichetat printr-un verdict categoric , clar ca nu sunt al lui Hristos ! Diferenta intre mine si el este ca eu stiu asta ! El , urmeaza sa afle …., sau poate nu !!!? Eu stiu ca imi doresc , stiu ca ma straduiesc …. Ajunge-va oare ? Nu stiu …. Acesta e inceputul caii spre Dumnezeu …. neputinta unui suflet care isi doreste …..

  3. Dumnezeu nu se uita la fata omului trebuie spusa in context Dyo, nu cred ca e general valabil. Dumnezeu si-a ales un popor intre popoare. Domnul Isus si-a ales doar 12 uceinici, dintre care 3 favoriti. Duhul Sfant a ales pentru misiunea de evanghelizare doar pe Saul si Barnaba…

    1. Mohler e calvinist, din câte știu; este un motiv în plus pentru el să creadă că Dumnezeu nu s-a uitat deloc la om când l-a ales, ci a făcut-o după niște principii tainice pe care nimic și nimeni nu le va putea explica vreodată. În orice caz, fără să se uite la fața omului. Asta e: lucrez cu materialul clientului …😉

      1. Bine spus, tainice. E o taina de ce un copil se naste sanatos, frumos, iar altul cu sindroame genetice, care in viziunea noastra umana , par nistre monstri. E ipocrizie sa spui ce frumos e un copil cu o tumora ce-i curge pe fata precum la Quasimodo. Nu poti compara om cu om.

  4. Augustus Caesar’s World, de G. Foster, e una dintre cartile studiate anul acesta de copiii mei, esentiala pentru intelegerea perioadei greco-romane. Uneori, cand dau peste articole de genul acesta, imi doresc ca autorul sa fi consultat o sursa asemanatoare: „Albert Mohler’s World”🙂, poate asa ar fi evitat o greseala de interpretare. Nu , Albert Mohler nu ne propune o noua estetica, ci ne ancoreaza in realitate, iluminand adevarul valorii umane, asa cum este ea inteleasa din perspectiva crestina. Intr-o lume in care imaginea falsa (airbrushed) a umanitatii perfecte, e folosita ca unitate de masura a unei vieti care merita traita, in care fatul diagnosticat cu trisomie 21 e eliminat, pentru ca it does not measure up, acest citat aseaza lucrurile in ordine. Da, chipul unui copil cu Sindrom Down e infinit mai frumos, pentru ca e adevarat si poarta in el chipul lui Dumnezeu si promisiunea reinoirii in Cristos. Imaginea umanitatii perfecte e falsa si aroganta, nu are nevoie de Dumnezeu si de planul lui de salvare. Une-i de gasit frumusete in minciuna?

    1. Frumoase cuvinte. Nici eu nu cred că Mohler ne propune o estetică nouă, cât una imposibilă, ce nu nea fost menită nouă, oamenilor, niciodată; asta pentru că perspectiva creștină despre lume accentuează faptul că Domnul dorește milă, nu jertfe. Nici comparații. Nici judecăți care să joace pe degete taina infinității. Intenția lui Mohler sunt convins că n-a fost rea, am înțeles mai mult din citirea articolului, nu a lozincii; rezultatul este însă patetic.

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s