Serile Dialogos – Sacrul în film


Au fost date spre vizionare înregistrările de la Seara Dialogos din 26 Aprilie 2015, găzduită de Biserica Metanoia Arad. O provocare interesantă. Am fost pus în situația de a încerca o expunere cât mai cuprinzătoare asupra raporturilor dintre teologie și film, în același timp una care să ofere celor care ascultă niște repere cât mai practice în abordarea filmelor. Încă nu sunt sigur că am reușit ce mi-am propus pentru partea de sinteză, în schimb sper că i-am pus pe gânduri pe unii dintre participanți, măcar în privința discernământului de care trebuie să facem uz atunci când vizionează filme.

Cele două evenimente – Forumul și Seara – îmi confirmă într-o anume privință o impresie pe care o am de mai multă vreme despre locul filmului între noi, anume că publicul evanghelic este mai puțin pregătit să se apropie de film într-un mod critic și constructiv decât s-ar putea crede, având în vedere iremediabila sa predispoziție de a se autoanaliza în permanență în raport cu lumea. Pe de altă parte, este posibil ca simțul hermeneutic, antrenat în interpretarea textelor sfinte, îi conferă credinciosului evanghelic un avantaj în înțelegerea filmelor; trebuie „doar” adăugată abilității sale de a citi texte și un spirit de observație direcționat înspre analiza discursului cinematografic (punere în scenă, imagine, sunet, montaj etc). Paharul este, orice s-ar spune, mai degrabă plin, dar de ce să nu dea peste el, hm?

Prelegerea:

Răspunsuri la întrebări:

2 gânduri despre “Serile Dialogos – Sacrul în film

Dă o replică!

