Sub semnul paradoxului


Necesitatea de a lua în serios problema revelației derivă din paradoxul epistemologic pe care se fundamentează fiecare gând îndreptat înspre cele nevăzute, nădăjduite doar: nu putem imagina inimaginabilul, nu putem concepe ceea ce este de neconceput, totuși vorbim cu o inepuizabilă destoinicie, prin toate mijloacele, despre Dumnezeul cel nevăzut și ale Sale minunate și de necuprins însușiri. Căci cuprindem doar cât ni se dă, după cum ni se dă și după cum ne e inima. În rest, El este Cel ce ne captivează, iar aceasta e Revelația: o experiență a îmbrățișării Lui, în cunoaștere și simțire deopotrivă. Citită, auzită, văzută, pipăită, intuită; cin` le poate deosebi pe mijloace, când efectele sunt atât de copleșitoare, conștiente și nepovestibile deopotrivă?

8 gânduri despre “Sub semnul paradoxului

  1. Frumos spus. M-am și gândit la vorba unui fenomenolog (converti, cică): ,,Adevărul în creștinism este teoria stupefiantă a autorevelării lui Dumnezeu,,, sau vorba unui filozof francez: ,,…noi l-am umanizat pe Dumnezeu, ne-am format concepții antropomorfice despre El…golindu-L de toate atributele incomprehensibile,, Har în continuare și pană inspirată

  2. El e Cel ce este ! Atat si nimic mai mult ! Nu este cel ce credem noi ca este , pentru ca atunci il transformam in idol! Daca acceptam ca nu-L cunoastem , abia atunci Il cunoastem , dar nu cum credem noi , ci asa cum ni se arata El ! M-am cutremurat cand am inteles de ce evreii nu-L numesc pe Dumnezeu cu numele Sau adevarat ! Nu-L numesc pentru ca nu-L cunosc si necunoscandu-L , Dumnezeu li s-a revelat … asa cum a vrut El sa se lase descoperit ! N-are niciun drept crestinismul sa-si declame intaietate , pentru ca prin aceasta isi demonstreaza necunoasterea in cunoasterea care pretind ca le apartine ! E fascinanta religia , demonica si angelica in acelasi timp …

    Inca o data , multumesc pentru postare ! Ai darul de-a tulbura ,,apele” din mine , de-a ma face sa ma gandesc la ceea ce nu m-am mai gandit …., ca si cele ,,asternute” mai sus .

    1. Intaietatea crestinismului deriva, cred eu, din capacitatea sa de a-i inspira pe credinciosi sa i se inchine lui Dumnezeu prin iubire, in har. Mi-ar parea tare bine sa poata rascoli El in fiecare dintre noi si vointa si infaptuirea …

      1. Dumnezeu nu da revelatii pentru a se releva pe sine insusi …revelatia Dumnezeiasca pecetluieste.secretizeaza.modalitatea Lui Dumnezeu de a rezolva problemele…

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s