Pledoarie pentru o cultură a dialogului (10) – Principiul de incompatibilitate al Sfântului Benjamin Right


Despre ce ar putea vorbi un ortodox cu un evaghelic atunci când meandrele concretului îi conduc la o sfântă coliziune (părtășie?) față în față, unul cu excentricitățile celuilalt?

Să zicem că au rămas blocaţi în lift, doar ei. Până să vină mecanicul de întreţinere …

Despre ce ar putea ei vorbi? Despre un milion de lucruri: despre Joha, despre Ponta, despre ISIS, despre PIB, despre Steaua lui Gigi, despre noul cod rutier, despre Victor şi Bianca, despre talentele românilor, despre Simona Halep, despre gogonele, despre Patimile lui Gibson, despre Michael Jackson, despre cutremur, despre violatorii din Vaslui, despre emigranți, despre Violetta, despre Obama, despre problema romilor, despre Calea Victoriei, despre Casa Poporului, despre traficul de pe DN1, despre bloguri, despre MTU, despre vreme, despre …

Există totuşi o excepţie, una singură: nu pot conversa despre interpretarea unui pasaj din Scriptură. Nope. Exclus. Aici se rupe filmul.

De ce? E foarte simplu: ortodoxul nu interpretează textul (a făcut Biserica deja asta, în locul său). Pe de altă parte, evanghelicul ar putea să-l interpreteze, dar demersul său este unul ilicit. Primul nu s-ar atinge de de grădina Domnului măcar cu o floare, celălat îi pliveşte înţelesurile diafane folosind ditamai târnăcopul.

Ce-i de făcut?

Poate să citească împreună Festinul Ciorilor …

Anunțuri

10 gânduri despre “Pledoarie pentru o cultură a dialogului (10) – Principiul de incompatibilitate al Sfântului Benjamin Right

  1. Kaka-maka si fîs-fîs, cam asta e discursul tau. Prietene, esti un fel de Cornel Dinu al pocaitilor. Ia-o ca pe un compliment, fostul fotbalist a citit si vazut mai multe decat tine.

      1. Problema tine mai mult de incapacitatea romanului de a purta un dialog civilizat ,onest ,neconflictual cu semenul sau de aceeași naționalitate…sa nu te superi Dio dar creștini romani nu au ,mai deloc ,cultura dialogului interconfesional si mai ales interreligios.

  2. Eu cred ca ortodoxul este ” ilicit” atunci cand vorbeste ” teologie si interpreteaza” personal, chiar in lift ,din moment ce „teologia si interpretarea” i-a trasat-o Biserica si parintii bisericii cu secole in urma !. In momentul cand incearca alte variante mai poate fi el numit orthodox ….curat vreau sa zic ?.
    Evanghelicul este mai interesant,in sensul ca interpreteaza si „personal” si „original” …de multe ori dupa cum il taie capul !

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s