Nostalgie rusească, împreună cu Barenboim și Celibidache


Primul concert pentru pian de Ceaikovski este una din lucrările mele favorite între cele de gen. Trebuie să vă spun că rusul nu mă impresionează în mod special; îmi place foarte mult Pathetica – Simfonia a VI-a – și mi se par interesante unele secvențe din Lacul Lebedelor. În rest, nimic altceva nu mi-a atras atenția. Nici datele biografice picante despre el nu mă interesează. Știu însă că acest concert este o minunăție, iar partea secundă – un Andantino simplice – de un farmec fără egal.

Iat-o, într-o interpretare de referință:

Un gând despre “Nostalgie rusească, împreună cu Barenboim și Celibidache

Dă o replică!

