Toma, zis Geamăn, unul din cei doisprezece, nu era cu ei cînd a venit Isus.

Ceilalți ucenici i-au zis deci: „Am vãzut pe Domnul!” Dar el le-a răspuns: „Dacă nu voi vedea în mînile Lui semnul cuielor și dacă nu voi pune degetul meu în semnul cuielor și dacă nu voi pune mîna mea în coasta Lui, nu voi crede.”

Dupã opt zile, ucenicii lui Isus erau iarăși în casă; și era și Toma împreunã cu ei. Pe cînd erau ușile încuiate, a venit Isus, a stătut în mijloc și le-a zis: „Pace vouă!”

Apoi a zis lui Toma: „Adu-ți degetul încoace și uită-te la mînile Mele; și adu-ți mîna și pune-o în coasta Mea; și nu fi necredincios, ci credincios.”

Drept răspuns, Toma I-a zis: „Domnul meu și Dumnezeul meu!”

„Tomo” i-a zis Isus, „pentru cã M’ai vãzut, ai crezut. Numai că credința vine în urma auzirii; așa că, îmi pare rău, dar nu se pune.”

(o „cetire” după Evanghelia lui Ioan)

Un gând despre “Prin orbire

  1. ,,Credinta vine in urma auzirii ” – doar credulitatea vine-n urma auzirii ! Pana la credinta , trebuie trecut prin framantare , dospire ,si mai ales foc ! Doar asa ia nastere painea cea buna la gust ! Altfel , bagi ,,faina-„n tine , mai iei si-o portie de ,,dospitura” cu trei ,,cani” de apa (obligatoriu trei , de la treime) si te pui cu ,,burta” la ,,focul credintei” ! Iese o paine folclorica de mai mare mandria !

    p.s.

    Zicea un calugar care mi-e tare drag( chiar daca l-am vazut numa de doua ori) :

    – Mare noroc pentru crestini cu Toma !

    Ii las pe cititorii tai sa-si raspunda singuri la aceasta provocare : -Cum adica noroc de la un ,,necredincios” ?

    Din nou ai surprins fain realitatea ! Fain , foarte fain !

Dă o replică!

