Turgutreis / Bodrum

Situat la capătul peninsulei Bodrum, la vreo douăzeci de kilometri de oraşul cu acelaşi nume, Turgutreis este o staţiune cochetă care îmbină prezenţa turiştilor britanici, încă suportabili aici, cu specificul rezidenţelor şi ofertelor estivale pentru turci.

Staţiunea este chiar frumuşică; se pare că s-au făcut ceva investiţii de dată recentă. Totuşi, dacă ajungi acolo cu gând că vei găsi cazare la faţa locului trebuie să te aştepţi la dificultăţi. Noi am găsit cazare la un Apart Otel dotat cu piscină proprie (după care nu ne-am dat în vânt; ne place marea ) la preţul de 85 TL (cam vreo 42 Euro / patru persoane). Gazdele foarte curtenitoare până în ultima secundă – restul turiştilor din hotel din Marea Britanie – plaja la cinci minute de mers pe jos …

Plajele centrale din Turgutreis au o problemă care iese în evidenţă de la primii paşi pe care îi faci în apă: deşi nisipul este ok, odată ce intri în mare calci pe pietre, ca într-un râu. Am luat la rând plajele, începând cu cea din extremitatea sudică şi am urcat domol înspre capătul din nord al staţiunii: aceeaşi problemă părea să domnească peste tot.

Soţia mea chiar era revoltată: doar n-am făcut atâta drum până aici ca să calc pe bolovani în mare! Am găsit însă o porţiune de plajă la nord unde totul era minunat: o plajă mică şi discretă, apa perfectă, fără pietre în mare, ideală şi pentru copii. A fost locul nostru preferat de distracţie în mare, la Turgutreis.

Impreuna cu unul din fii mei, in apa marii de la Turgutreis

Staţiunea nu este dintre acelea cu preţuri piperate pentru turişti, precum Bodrum, Marmaris şi Fethye. Pe obiecte similare de bazar am găsit aici preţuri mai bune decât în Bodrum.

Întreaga alee de lângă faleză este restricţionată accesului autoturismelor, aşa că promenadele de seară sunt o plăcere. Apusurile de soare, conturate pe silueta insulei greceşti Kalymnos, sunt de o rară frumuseţe.

Apus de soare la Turgutreis

Desigur, dacă vă cazaţi la Turgutreis, o vizită la Bodrum este obligatorie. Oraşul este unul frumuşel, care merită cel puţin o după-amiază, dacă nu mai multe, de atenţie. E adevărat, se găsesc greu locuri de parcare iar traficul este foarte aglomerat. Am găsit un spaţiu pe o străduţă laterală; odată ajunşi în zona de promenadă te poţi plimba în voi prin puzderia de magazine şi restaurante de lângă malul mării.

Lângă Bodrum este şi staţiunea Gumbet. Are o plajă strâmtă, întinsă pe toată lungimea unui golf, şi este destul de aglomerată. Apa mării este superbă aici, bună atât pentru copii cât şi pentru adulţi. Gumbet, din câte am observat noi, este un resort plin de englezi.

O baie buna in golfuletul de la Gumbet

Din Gumbet există un drum care urcă pe o potecă până pe o culme de unde se poate admira o minunată panoramă a Bodrumului. Despre aşa ceva vorbesc …

Revenind la Turgutreis, staţiunea nu are altceva de oferit, fiind totuşi una fără o mare tradiţie. Totuşi, în combinaţie cu Gumbet şi Bodrum, un sejur aici poate fi cât se poate de agreabil.

Un gând despre “Turgutreis / Bodrum

Dă o replică!

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu: